Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zprávy z Prahy PVK navýší cenu vody jen minimálně, navíc zavádí domácí asistenci
PVK navýší cenu vody jen minimálně, navíc zavádí domácí asistenci
Pondělí, 04. leden 2016 14:01
PVK navýší cenu vody jen minimálně, navíc zavádí domácí asistenci

V novém roce zaplatí Pražané za vodné a stočné o necelé dvě procenta více než v loňském roce. Cena vody však i nadále zůstane pod celorepublikovým průměrem. Navíc od počátku roku si pro své zákazníky připravily Pražské vodovody a kanalizace novinku v podobě pojištění nouzových situací spojených s únikem vody za vodoměrem.


V roce 2016 zaplatí obyvatelé metropole za tisíc litrů vody 79 korun včetně 15procentní daně s přidané hodnoty. Oproti loňskému roku vzroste poplatek za vodné a stočné o 1,73 procenta. „Úprava ceny odpovídá pouze inflačnímu nárůstu provozních nákladů a předpokládanému snížení spotřeby vody,“ zdůraznil tiskový mluvčí Pražských vodovodů a kanalizací Tomáš Mrázek.


Voda z veřejného vodovodu patří k nejnižším položkám ve spotřebním koši obyvatel hlavního města, připadá na ni pouze 1,2 procenta z výdajů domácností. Čtyřčlenná rodina spotřebuje denně v průměru zhruba 425 litrů vody.


Kalkulace ceny vody byla provedena podle platných předpisů pro věcně usměrňované ceny (Výměr MF č. 01/2016 ze dne 27. listopadu 2015). Cena bude jednotná jak pro domácnosti, tak i ostatní odběratele. Cena vody na rok 2016 vychází z provozovatelské smlouvy mezi PVK a Pražskou vodohospodářskou společností, a. s.


V novém roce přichází i PVK s novinkou. Pro každého zákazníka s platnou odběratelskou smlouvou na dodávku pitné vody bude k dispozici asistenční služba 24 hodin denně, 365 dnů v týdnu. „Služba je zdarma, a to výhradně pro naše smluvní zákazníky. Těmi jsou vlastníci nemovitostí, mohou to být individuální odběratelé, bytové domy, družstva či firmy,“ informoval tiskový mluvčí společnosti Tomáš Mrázek.


K zákazníkovi v případě nouzové situace přijede asistenční služba a provede odborné práce v rozsahu dvou hodin. Klient za výjezd vozidla a provedené nezbytné práce nic neplatí. „Na jedno odběrní místo může zákazník PVK zdarma využít tři asistenční služby ročně,“ upřesnil Mrázek a dodal: „Nezbytnou podmínkou je kontaktovat asistenční službu na telefonním čísle 212 812 212.“


Asistenční služby zahrnují rovněž refundaci úniku vody. Jde o částečnou náhradu nákladů na vodné, způsobené únikem vody v důsledku prokazatelně nastalé nouzové situace, a to za podmínek, že spoluúčast odběratele na úniku vody dosáhne výše 10 m3, což je minimální limit pro refundaci, a maximální limit pro refundaci úniku vody je stanoven na 15 tisíc Kč na jedno odběrné místo za rok. Partnerem PVK na tomto projektu je renomovaná asistenční služba United Assistence.


Foto: pixabay.com

Zdroj: Pražské vodovody a kanalizace

(ewe)



PVK navýší cenu vody jen minimálně, navíc zavádí domácí asistenci