Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zprávy z Prahy Lidé by uvítali adresnější informace o změnách v dopravě
Lidé by uvítali adresnější informace o změnách v dopravě
Pátek, 08. leden 2016 08:32
Lidé by uvítali adresnější informace o změnách v dopravě

V průběhu roku 2016 má organizace ROPID v plánu představit nový web i nové mobilní aplikace. Na podzim loňského roku provedla průzkum, který se zaměřoval na zjištění míry informovanosti cestujících a využívání webu a mobilních aplikací při cestování s PID. Průzkumu se zúčastnilo přibližně 250 náhodně vybraných cestujících na různých místech Prahy. Podklady byly použity na přípravu obou novinek.


Naprostá většina dotázaných byli pravidelní cestující. Odpovídali především na otázky, kde shánějí informace o dopravě a jestli si připadají dostatečně informovaní. Zjišťovalo se také, do jaké míry by využili novinky, které v rámci vývoje webu a mobilní aplikace organizace ROPID připravuje.


„Z výsledků vyplynulo, že v dnešní době stále největší skupina cestujících spoléhá na informace na zastávkách, důležitým zdrojem je ale i vyhledávač spojení. Necelé dvě třetiny cestujících přitom vypověděly, že o výlukách a změnách v dopravě jsou většinou informováni včas,“ uvedl ředitel ROPID Petr Tomčík.


Pokud jde o zlepšení informovanosti, třetina až polovina cestujících by využila možnosti nechat si zasílat informace o výlukách pro jimi využívané linky e-mailem. Možnost nechat si zasílat upozornění na mimořádné události v provozu pomocí mobilní aplikace by využili přibližně tři až čtyři lidé z deseti.


Výsledky průzkumu ukazují, že přestože většina cestujících si připadá dostatečně informovaná, stále existuje velký prostor pro zlepšení. Tento prostor by organizace ROPID ráda využila lepším zapojením webu a mobilních aplikací.


Z výsledků dále vyplývá, že až polovina cestujících by nových možností získávání informací o dopravě využila. Větší zájem o informování e-maily a mobilními aplikacemi projevovali spíše mladší lidé. Rozdíl ale s výjimkou nejstarších ročníků není propastný. Zhruba polovina lidí si zjišťuje čas odjezdu svého spoje před tím, než vyrazí na zastávku. Z toho 70 % lidí používá vyhledávač spojení, zbylých 30 % má jízdní řády vytištěné.


„Nové webové stránky ROPID chystáme spustit do testovacího provozu v průběhu 1. čtvrtletí 2016, následovat bude nová aplikace pro chytré mobilní telefony. Vylepšení by se mělo dočkat také informování cestujících o výlukách a mimořádných událostech,“ dodal Petr Tomčík.


Více informací i grafické zpracování výsledků ankety naleznete na webu www.ropid.cz.


Foto: pixabay.com

Zdroj: www.ropid.cz

(ewe)



Lidé by uvítali adresnější informace o změnách v dopravě