Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zprávy z Prahy Integrace pražské a středočeské veřejné dopravy pokračuje
Integrace pražské a středočeské veřejné dopravy pokračuje
Středa, 18. květen 2016 18:06
Integrace pražské a středočeské veřejné dopravy pokračuje

Zkušenosti z loňského připojení Mělnicka do Pražské integrované dopravy ukazují, že se během devíti měsíců zvýšil počet cestujících o šestnáct procent. Proto bude Středočeský kraj pokračovat v integraci pražské a středočeské veřejné dopravy a to v oblasti Milovicka a Lysé nad Labem. Shodli se na tom krajští radní na svém zasedání.



Budoucností veřejné dopravy na území Prahy a Středočeského kraje je jednotný dopravní systém, který bude fungovat na principu „1 jízdenka, 1 jízdní řád, 1 tarif, 1 síť“ .


„Integrace je ekonomicky i dopravně nejefektivnější řešení veřejné dopravy. Rada doporučuje pokračovat v integraci dalších oblastí do připravovaného společného integrovaného dopravního systému Středočeského kraje a Prahy. Aktuálně jsou v přípravě integrace oblasti Mělnicko II (Mělník–Kralupy), Mělnicko III (Mělník–Roudnice), Mělnicko IV (Mšeno a okolí), Lysá nad Labem, Milovice a okolí, a linky na trasách Praha–Kladno, Kladno–Slaný a Slaný–Praha,“ informoval o výsledcích pondělního jednání hejtman Středočeského kraje Miloš Petera.


V dalších etapách přijdou v integraci do společné pražské a středočeské dopravy na řadu území měst Benešov, Beroun, Zdice, Čáslav, Hořovice, Kolín, Kouřim, Zásmuky, Kutná Hora, Uhlířské Janovice, Městec Králové, Mladá Boleslav, Mnichovo Hradiště, Neveklov, Sedlčany, Nový Knín, Dobříš, Nymburk, Sadská, Poděbrady, Příbram, Rakovník, Vlašim a Votice.


Nyní se jedná o oblast Lysá nad Labem – Milovice a přilehlé okolí. „V současnosti je v západní části okresu Nymburk část železničních tratí a několik autobusových linek integrována do PID, část autobusových linek je součástí Středočeské integrované dopravy. Na území jsou také provozovány další železniční tratě a autobusové linky nezařazené do žádného integrovaného dopravního systému. Z toho vyplývá, že je potřeba lepší koordinace jízdních řádů, neboť spoje na sebe většinou nenavazují, dochází k neefektivním souběhům linek, platí zde mnoho rozdílných tarifů, což v komplexu snižuje komfort přepravy,“ popsal současnou situaci hejtman Petera.


Vedení kraje podle něj očekává od integrace veřejné dopravy v této oblasti řadu výhod: „Integrace do PID a následně do společného IDS Středočeského kraje a Prahy přinese celkové zlepšení dopravní obslužnosti. Očekáváme také nárůst počtu cestujících, a tím i zvýšení tržeb. Dojde také ke snížení individuální automobilové dopravy. Mimochodem, k těmto příznivým prognózám nás opravňuje skutečnost, že k přínosům došlo například při pilotním projektu integrace Mělnicka do PID. Od dubna 2015, kdy jsme integraci veřejné dopravy na Mělnicku zahájili, se za pouhých devět měsíců provozu zvýšil počet cestujících o šestnáct procent.“


Zdroj, úvodní foto: ropid.cz, wikimedia.org, PatrikPaprika

(zmk)



Integrace pražské a středočeské veřejné dopravy pokračuje